Today it was a very nice day

Hej! Nu sitter jag äntligen här igen. Var först med Maja. Red hennes medryttarhäst. Sen red jag mina egna pållar också.
Hästen heter Luna, så ni vet ;)
Först så red Maja. Det såg bra ut, jag agerade då fotograf så ni får se bilderna sen.
Sen skulle jag rida lite. Det gick riktigt bra faktiskt. Det var en lite annan typ av häst än vad jag är van med. Men jag är faktiskt nöjd och jag tyckte hon lyssnade på mig. Hade inga sporrar så jag kom inte riktigt åt henne, tyckte jag. Men försökte få henne lite mjuk i sidorna, och när hon var det blev hon riktigt fin :D
Det kändes som om jag hittade knapparna lite i alla fall ;) Ni kan läsa mer om Luna HÄR.
maja knäppte lite bilder på oss som jag tänkte bjuda på. Hittade tyvärr ingen snygg sits xD
 När jag kom hem så red jag Victor i hagen. Idag var jag mer noggran med formen. Jobbade han inte hela tiden, men ibland. Då gick det riktigt bra! Ska ta nån gång och rida ett ordentligt dressyrpass, och verkligen jobba igenom sidorna.
I alla fall så hoppade jag ju lite också. Idag hade han mer fart och då blev det bättre språng.
Inga bilder..
Jag och mamma bestämde att Farina skulle vila idag, och så rider jag imorgon på morgonen istället. Men typ halv 10 kom jag på att jag ville rida så det var bara att sätta igång.
Red i hagen och jobbade henne lite. Hon var väldigt seg, hade trott att hon skulle vara lite halvt crazy xD Men hon var jättefin, och lugn. Red mycket på en stor volt. Men när det blev jobbigt så stannade hon och ville inte gå! Haha, fick stå där ett tag, men sen hämta mamma en liten pinne som jag inte hann och ta ens förens hon var i full gång igen, Ston asså ♥
Avslutade när det gick som bäst. Då var hon riktigt fin :D
 
Lite suddiga bilder pga. att det började skymma lite. Och ja, ja vet.. Jag lutar mig framåt.. :/
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Hahah helt plötsligt ser jag min häst på din blogg xD Haha! Det ser jättebra ut, hade du bilder på Maja också? :)

Och jo, hon är lite annorlunda, lite seg och hård i munnen men hon är som du kanske märkte ändå lätt att jobba :D

Svar: Ja, det har jag :)
wilma

2012-06-25 @ 15:17:35
URL: http://otroligahast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0