Dag 2 - Mina Hästar

Ja, mina hästar då ra.

Mollehusen William
William är min B-ponny. Han är född 2004 och är en Welsh av Cobtyp.Han är rätt pigg, men ändå bäst<3
Vi har tävlat upp till LC/LC.


Han är min lilla hoppponny. Han hoppar allt, inte tittig eller nåt. :D
Vi har gjort stora framsteg 2011. För i januari nån gång så blev han trött på en hoppträning och då ville han inte hoppa mer. Så vi har börjat från 0 och tagit oss upp till 100 på några månader. I början hoppade vi max 50 cm och inga oxrar.Sen började vi mer och mer. Sen en dag så ringde Pernilla (lagledare för DIV III) och frågade om vi ville vara med, och de ville vi såklart. Så vi åkte och hoppträna en gång innan första OMG. Och det var någ den bästa hoppträningen. Han hoppa allt. Han var koncentrerad på mig.
¨
Dagen efter var det första OMG i DIV III. Jag var riktigt nervös. Men det gick:

Laget VANN och jag red en felfri runda. Red även felfritt i Clear rounden:)
jag tror jag var snabbast i Clear Rounden oxå?!

Sen var det andra OMG. Jag skulle oxå rida min första LC. :)
Även om det blev 12 fel var jag överlycklig! :D Min första  LC!

LC

Har inte så mycket mer att säga om William mer än att han är TILL SALU!

Farina
Farina är min D-ponny. Jag håller på att bygga upp mitt självförtroende PGA att hon slog runt så jag blev rädd. Jag tycker dte gått riktigt bra. :) Hon är en riktigt pigg ponny. Vill helst springa undan arbetet.
Har inte såmycket mer att säga om henne. Hon är iaf en tyskridponny på 8 år.


Tom T Hall
Tommen är våran travhäst. Han springer inte på travet längra, han är 25 år. Men när han gjorde det var han med i Derbyt.



Ängaby Victor
Victor är ine hemma för tillfället. Han är hos en tjej på tillridning.
Men han är en valack född 2007 och är en Welsh av cobtyp.



Imorrn: dag 3 - första hästen


Kommentarer
Postat av: lisa

haha var typ fem sekunder snabbare än dig i kalskoga i cr:)

2011-08-30 @ 21:35:37
URL: http://lisaochniljljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0