Jag har ett sto!!

Idag red jag på Farina på ridbanan. :)
Det gick bra.
Jag skulle egentligen hoppa, men det blev mera "nu ska du lyssna på mig Farina!" , hehe....

Ah, iaf, jag började med att skritta fram i ca 10 minuter, sen började jag trava och då var hon ganska fin. Sen bytte jag varv och då gick det foooooort. Hon bara drog, i värsta galoppen! Fick iaf stopp på henne. Sen försökte jag igen: likadant, full galopp. sen bytte jag varv igen och då gick det lika fort, i galopp. Sen fick jag stopp på henne, sen blev hon typ rädd för nåt och drog igen, men stanna vid mamma, hehe lite sällskapssjuk♥
Sen jobbade jag henne på en volt som jag öka och minska, gick ganska bra. Bytte varv och gjorde samma sak, men hon var lite stel så hon reste sig (trodde jag!) men hon lyfte bara huvudet xD
Sen började jag trava, och jag skulle trava på en liten volt, så det gick att trav men inte galoppera (trodde vi!) hon kunde ju visst galoppera, FORT!
Sen sa jag till mamma att hon skulle rida, så hon  gick och hämta hjälm, men då sa jag att jag ville klara det här själv, annars vinner Farina. då vet hon att hon bara behöver göra så, så blir jag rädd och då slipper hon mig. men jag var inte rädd, jag var mest glad att jag klarat av allt hon hittat på ;D

Sen fortsatte jag, flytta bakdelen, öka och minska volten osv, men i slutet tyckte Farina att det blev jobbigt, så hon började lätta i framdelen (resa sig lite lätt) inte mycket, men jag (cool som jag äh :P ) struntade i det, red vidare, då blev hon nog lite chockad (stav) så hon typ reste sig och samtidigt hoppa med bakbenen
Ungefär såhär, kolla på hela filmen och hon gjorde det bara två gånger. Men jag satt kvar! :D

Sen ville jag bara att hon skulle gå i formen i skritt i båda varven. Sen skrittade jag av henne.

Min fina ponny♥

blev ett långt inlägg, menmen!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Du var jätteduktig. Hon försökte inte alls resa sig. Hon provade om du skulle ge dig när hon slängde med huvudet, men när hon insåg att hon inte kunde skrämmas, utan du bara red på, så gav hon ju med sig och blev jättefin. Glöm inte yttersidan bara så går det som en dans :-) ♥♥♥

2011-08-27 @ 23:34:03
Postat av: Kicki

vill bara säga att hon inte var i närheten av vad hästen på filmen håller på med...

2011-08-27 @ 23:36:23
Postat av: Louise-hästblogg

sv: haha jaa, har nog blivit lite för bekväm i guess! ;) Men den är superduperbra! Är bara när man ska hoppa och vill ställa upp en bana eller serie som det blir svårt :P

2011-08-28 @ 08:34:38
URL: http://atlantico.blogg.se/
Postat av: Wilma

Mamma: Det känndes så iaf! ;D

2011-08-28 @ 20:42:04
URL: http://poniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0