Duktiga pooooonnysar ! ♥

Hej! Idag var det först Williams tur att få en omgång borstning. Sen gick vi ut på ridbanan och första hade jag grimskaftet i, men sen tog jag bort det helt ! Jag testade att säga STOPP och det gick jättebra, fast ibland tyckte han att det var tråkigt att stå still, så han gck iväg. Men då kom jag på att om jag klappar ena handen mot benet (som man gör när man ska ropa på en hund) och sa typ William, så kom han :') Och det funka hela tiden. Såfort han gick iväg var det "klapp på benet" och -William, kom då lilla nisse ! :)
aaa, sen testade jag att backa. Funka super det med. Sen avslutade jag med att trava, sen var det stopp och backa ! Eftersom han gjorde det så bra slutade vi där.


Sen gjorde jag samma sak med Farina. Han var liiite spänd i början. Men jag släppte henne och då blev hon mycket lugnare. Jag testade att säga STOPP, check! Testade att säga BACK, halv check. Hon gick mer åt sidan eller framåt..xD Sen funkade det också, check! Sen avslutade jag med att trava några steg, STOPP och BACKA! Check!! :D Hon var jätteduktig.

Hoppas ni orkade läsa :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0