Måste man ramla av 100 gånger för att bli en bra ryttare?

Tycker DU att man måste ramla av minst 100 gånger för att bli en bra ryttare ?
Jag tror inte det, jag trodde det när jag var liten och jag kommer ihåg att jag och Josse tävlade om vem som hade ramlat av mest xD
Jag tycker att man ska ta det i sin egen takt. Man kanske ramlar av 5 gånger i sitt liv, men når toppen ändå..? Endel kanske tror på det, men har "svårt" att ramla av (dvs, har bra balans) och "fejk ramla-av" eller nåt, men innan man ramlat av 100 gånger har man tappat räkningen...
Jag tycker att man ska ramla av när man gör det, inte hålla på och fjanta sig och "fejka" eller nåt. För då blir man nog mest chockad om man verkligen ramlar av på riktigt. Och, ridsporten är en "farlig" gren, så vem vet, sen en dag slår man sig riktigt illa. Vilken jag helst inte vill ;) Nee, men man tar det som det kommer. Rider som vanligt och ramlar av då och då. Och förhoppningsvis inte slår sig allvarligt!

Foto: Anki Schiöld
Bilden är tagen några minuter efter att mitt stigläder gick av, sista hindret efter en perfekt runda i DIV 3 finalen..♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0