Gästbloggning - Louise Brantsberg

Hej!
Har blivit förfrågad att gästblogga här hos Wilma och självkart tackar jag ja!

Ni kan ju få veta lite kort om mig.

Jag heter Louise Brantsberg och är snart 20 är (den 17 Juli!!). Jag lärde känna Wilma och hennes urgoa ponnyer när jag var lagledare för div III ponnysarna där dom var ett av ekipagen. Hon var även med på Ungdomssektionens Ridläger som jag var med och anordnade då jag är ordförande där.

Jag har då 2 tävlingshästar. Det är Britt de la Mar som är ett sto född 2001. En urgo liten häst med hjärtat på rätt ställe! Pigg och glad vilket ibland kan gå lite överstyr, men hon styr alltid upp sina problem hon skapar på ett mycket bra sätt inne på hoppbanan! Har startat 130 felfritt tillsammans och en otrolig rosettplockare som alltid vill vara felfri! Britney är nu även till SALU pga ev utlandsjobb


Sen har jag Calimero v/d Schoorsheheide som är en vallack född 2002. Han köpte vi för 2 år sedan när jag var i Holland och jobbade i ett stall. det var tänkt till min lillasyster men då intresset slocknade så fick jag ta över honom. En urgo häst som alltid vill vara ryttaren till lags. Kan ridas av alla och är en otroligt snäll och pålitlig häst! Startat även han 130 med felfritt i grundomgången. Superfin häst som hoppar toppen men har inte riktigt den framåtandan jag önskar på häst men det är ju en smaksak.


Sen har vi även en gammal shettis Fru Andersson som nu är pensionär och rids och gosas ibland av våra små grannar. Hon är född 1986 så börjar bli lite till åren nu :P



Min förra C-ponny Yanara som jag startat upp till LA på. Ponnyn syster tagit över som nu är 16 år och lullar runt lite i skogen.



Zitella som nu är dräktig med Fantast. Hoppade 1m på henne innan hon blev dräktig. Född 2004. En supertrevlig häst! Ska bli spännande vad det blir av fölet sen och hoppas kunna ha kvar det.


Jag tävlar för Örebro RyttarTeam som är en toppenklubb! Supertrevligt gäng och som nu har fått en otrolig bredd bland ekipagen! Allt från div III till Elit i laghoppning och ryttare från LD-SM och internationella klasser! Trots att vi har sån bredd på ekipagen känns klubben sammanhållen och superbra!! Kommer aldrig vilja byta klubb!!

Så nu vet ni lite om mig! kika in på min blogg för att ta reda på ännu mer om mig och läsa om mina fantastiska hästar! En blogg fullt med bilder, filmer och mycket mycket mer! ... Ta en titt och släng in en kommentar skulle jag bli superglad!!


Puss och Kram
Skumbanan!

http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0