Provridning x4

–Har inte bloggat på länge men nu sitter jag här igen.

Lördag
Vi började med att åka till kungsbacka och titta på MediaLuna och bhon var fin, men är inte riktigt  den hästen jag  vill ha pga att man behövde vara väldigt mjuk i handen och det  är ganska svårt tycker jag, :(  .
Josse och Nína (josses mamma) var ju med och Josse hade med sin dator så vi satt och kolla och då hitta Nina en D-ponny som var på på vägen, så hon ringde och fråga om vi kunde komma och de kunde vi, efter Luna alltså. Men vi stannade och tog en liten lunch på Mc donald, hehe! Men sen åkte vi vidare och titta på henne. Hon heter Ramona och var en skimmel. Hon var ganska pigg, och hon tyckte om att hoppa. Men var inte den hästen jag eller Josse letar efter. MenMen.....!:(
Söndag
Då var Josse och Nina med också och då åkte vi till en i Nyköping som har ett försäljningsstall, han importerar från tyskland. Vi ville provrida två av hans hästar en valack och ett sto. Josse skulle provrida valacken och jag skulle provrida stoet. Vi började med valacken och josse kunde rida den bra, jag provade oxå men det kändes som jag red som en kratta=S.
Men sen provred vi stoet, hon heter Farina och var en skimmel. Hon var pigg som jag gillar, kun
de hoppa  och gick i form stundtals men det var bara med mig, med Fredrik som har hästarna gick hon i en stadig form, men det vara första gången jag red henne.
Mamma filmade bara för Erika vill se.
Farina tror vi på men vi ska prova att  rida Cruella igen, åka till ridhus och testa att hoppa.  Jag tror det blir Farina eller Cruella, men jag vet inte...!
‹– Buckens Cruella
‹– Farina ( obs lånad bild från ägaren av henne)
//Wilma


Kommentarer
Postat av: moresun

brun eller grå...svårt :-)

2011-05-01 @ 23:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0