Strömsholm

Hej!!! Nu tänkte jag skriva lite om vad vi gjorde igår.
Tänkte skriva de igår kväll men okade INTE!

Mamma hämtade mig kl halv elva igår, fick alltså sluta tidigare från skolan, GÖTT!!
Sen åkte vi hem, bytte om, tog in Victor, hängde in sadlarna i transporten, lasta Victor och sen åkte vi till Strömsholm. Vi skulle inte till djursjukhuset där ( finns ett djursjukhus där som är en av de största i sverige tror jag) utan vi skulle till Sadelmakeriet och prova sadel. Hon som var "sadelutprovare" sa direkt " den är för trång" alltså dressyrsadeln. Hoppsadeln ska vi " lägga ut" ( man gör nåt så den blir bredare i bomen) när vi sålt William.
Men hon hade nåt som hon la där " bomen" ska ligga och sen ritade hon av de på ett papper och då behöver man inte ta med Vivtor nästa gång är vi ska "Lägga ut" hoppsadeln. Bra vaaa?? Fast om vi tycker att han har blivit tjokare/smalare så ska vi ta med han en gång till, man vill ju att den ska ligga så bra som möjligt.
Sen åkte vi inte hem utan vi åkte till en tjej som ska ha han i ca 2 månader och rida till han lite. Plus att hennes stora häst behövde en kompis, så då får Victor vara sällskap och samtidigt jobba ( han är lite fet nu xD)
Det är första gångn han sover borta, för vi köpte han när han bara var 6 månader.
Men jag tror han kommer få det bra. Hon som har Victor nu köpte vi min första ponny av:)
Sen red jag på Farina. Jag gjorde galloppfattning galloppera några steg bryt av till trav trava några steg galloppfattning osv......
Nu kommer några bilder på Victor och min första ponny Bagheera, kallades Bagge.
Bilderna är ifrån 2008 på våren, tror jag

här var min  första ponny!
Jag och Farina, gamla bilder!!

//Wilma

Kommentarer
Postat av: moresun

Vi får väl tro att Victor är lite "trimmad" när han kommer hem :-)

2011-05-21 @ 11:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0