Dagen har ägt sönder ! ☻☺☻

Hej ! Idag började jag med att rida på lilla Victor. När jag tog in honom var han grå xD
När jag väl var klar tog jag på sadel, träns, benskydd, ah det vanliga..Sen gick jag i nästan 10 minuten för mamma var lite sen. När hon kom hoppade jag upp och tog tyglarna nästan direkt. Mamma sa att jag skulle öka skritten på långsidorna och korta på kortsidorna, det gick bra och han lyssnade på mig. Sen började jag att trava. Han var låg och fin i formen (han ska gå ganska lågt så han bygger ryggmuskler ! :)) Sen fick han skritta lite. När jag skulle börja galoppera var han lite trött (han har inte jättebra kondis än...) Men han kämpade på och när han tog rätt galopp fick han galoppera några varv, försökte få ner han i formen, det gick sådär. Han var ju lite trött. Men när han galopperat  i båda varven fick han skritta av med mamma genom skogen så sprang jag in och åt lite. Sen skulle William göras iordning. Det  var dressyr idag, så vita bandage och schbrak var en självklarhet ;D Fast mamma fick linda xD haha^^
Sen kom dom och vi lastade han som vanligt och så rullade vi iväg. När vi kom fram tog vi på sadel+träns och sen började vi skritta fram. Sen var det letion. Gud va bra det gick. Han var såååå fin ♥ Bra jobbat frida :)

Lite suddig :'( ....


SÅ SÅG HAN UT NÄR TOG IN HONOM...

SÅHÄR SNYGG VAR HAN EFTER EN KVARTS BORSTNING ! :)


Så fina var William och Frida, Lite suddig bara :/


Nu ska kolla lite på TV, sen ska jag gå och lägga mig ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0