Lerig med superduktig ponny

Hej! Idag när jag tog in William var han grå, av lera ! Så det tog en timme (om det räcker?) att bara få rent han. Sen tog jag på skydden, sadeln och tränset. Ja funderade på: Ska jag ta snossen nu direkt och ha den lös eller ska jag struna i den??? Hmm...
Jag började iaf att skritta fram utan den. När jag skrittat i ca 10 minuter plockade jag upp tyglarna, och vilken HÄST ♥  la sig i rätta formen direkt. Annars brukar det vara lite halvfight innan han släpper. Så jag övade på att få han mjuk  i båda sidorna i skritten innan jag började med att trava. I traven var han en "the king", var stadig i formen, var koncentrerad på mig hela ridpasset. så jag övade på att trava halt trava halt öka trav minska trav osv osv....
gjorde så i båda varven
Sen fick Niiiise (som han kallas) en liten paus i ca 3 minuter
Sen tog jag tyglarna och fattade galopp. Jag jobbade på att öka minska öka minska, och vet ni vad, han gick på tygeln :D
Bytte varv och gjorde likadant i andra varvet
Jag övade oxå på förvänd galopp, och det gick....riktigt bra för att vara första gången (tror jag :P  )
Sen red jag lite volter, skänkelvikningar osv...
Sen skrittade jag av kungen

Eftersom att mamma inte är hemma så fick jag rida själv. Och då satt jag och prata med mig själv och låtsades att jag var Ekan, Marii och mamma på samma gång. Klämm med låren, rak i ryggen, kolla inte ner, var skall ytter framben, nu glappar yttertygeln, upp med tummarna, vilket sittben sitter du på ?, ja  ni vet säkert vad tränaren brukar säga xD
Iaf, jag satt oc tänkte på allt, det erika har sagt till mig sen jag började träna för henne, vad marii säger till mig och vad mamma tjatar på hela tiden haha, men det som jag verkigen märkte var att.... DET FUNKA, allt som dom har tjatat hål i huvudet på mig har gett resultat :D
Tack för hjälpen Erika, Marii och mamma ♥
Är sååå nöjd asså
Skriver mer imorrn om mina tränare, måste oxå berätta en tråkig sak, men det får  i veta imorrn !!! :/


Bästbästa fina lilla söta ponnie ♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: mamma

Härlig inställning du har ♥ William var jättefin de minuterna som jag hann att se lite. :-D

2011-09-07 @ 22:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0