Sry ;(

Jag är sååå ledsen att jag inte uppdaterat...
Jag har inte haft någon lust! :/Och jag har ju inte kört något dag 1-20

Så jag kör dom dagar jag inte har bloggat NU!


                                                       Dag 4 - dethär äter hästarna
Våra hästar får: Havre,miniraler (STAV) och befor.

William får: Ca 4 dl havre, 1 dl miniraler (STAV) och 2 dl befor.

Farina får: Ca 5 dl havre,1 dl miniraler (STAV) och 2 dl betfor.

Tommen får: mellan 5-7 dl havre, 1 dl miniraler (STAV) och 2-3 dl betfor.

När dom går ute får dom: 1-2 fulla IKEA-påsar med hö
När dom står inne får dom: Ca en full/halvfull IKEApåse var med hö eller enslage (STAV)


Den stora blå: Betfor (Obs: man får aldrig ge en häst "oblött" betfor, den ska helst ligga i blöt i minst en halvtimme!)
Den lilla blå: miniraler (STAV)
Den vita: Havre




                                         Dag 5 -det här har jag med mig på tävling
Jag har ju alltid med mig sadel,träns, nummerlapp osv...
Sen har vi oxåmed frukost för jag kan inte äta innan start, det får jag göra när jag ätit klart.
Om jag ska starta 2 klasser har vi alltid med vatten och hö. om dte är varmt har vi med befor som har legat i extra mycket vatten. då häller vi i lite betfor vatten i vattenhinken med vatten sådriker han det :)




                                                       Dag 6 - mitt mål med ridningen
Mitt mål är väl SM. I hoppning. Känns lite sådär bara att hoppa 1.35 cm...  Men jag får bita ihop.
Det är väl mitt mål :D
Om jag tar mig till SM villjag nog tävla vidare, typ NM (nordsika mästerskapen) och EM (europa mästerskapen)
Jag vill ju helst komma dit med Farina, alltså SM, NM och EM





Så, det var dom dagarna jag missat. dag 6 är ju idag då ra, menmen....

Och jag hat tänkt såhär, När jag ska vara funktionär på ÖRT kommer svaren på frågestunden och den ENORMA BILDBOMBEN
så ni får fråga på! :D

och så får ni kommentera

Kommentarer
Postat av: FIA

Åh jösses, jag minns när en av shetlandsponnyerna kom lös och åt ur en säck med torr betfor som någon ställt helt sjukt dumt. Ingen visste hur mycket det varit i säcken, och inte vågade vi ge henne något vatten för risken är så stor att betforen sväller i hennes mage... Det gick i alla fall bra!!



Var gärna med i min tävling, med materiell vinst! Inga tråkiga länkar hos mig inte ;-)

http://fiaalbertsson.spotlife.se/2011/09/02/fa-tavling/

// Fia

www.fiaalbertsson.spotlife.se

2011-09-04 @ 19:05:35
URL: http://www.fiaalbertsson.spotlife.se
Postat av: Maja

Vad är det för tävling? Svara GÄRNA i inlägg:) Annars som kommentar på min blogg:)

2011-09-04 @ 21:40:35
URL: http://otroligahast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0