I would never win this game without you ♥ [Pay & Ride RKK 9 April]



Idag var det då Pay & Ride. I helhet är jag nöjd. Han var lite trött, men aja. Han kämpade på så gott han kunde ♥

LC:2 - Framridning:
Red lite volter så han skulle bli lite mjuk. Hade ett kort och tjockt 2-delat bett idag. Han var inte alls lika stretig som han va när jag hade det 3-delade. Testade att öka traven några gånger,  han öka riktigt bra faktiskt. Fast han tog galopp i slutet några gånger. I galoppen red jag mest bara lite volter. Men tog även en lite racegalopp så han skulle komma igång.


LC:2 - Banan:
Han var ganska "seg" eller vad man ska säga. Han hade lite mer GO i sig på framridningen. Avsaktningarna blev jättebra. Fast han hade kanske inte bästa formen. Men jag behövde inte dra i tyglarna. Han fattade rätt galopp, även i höger som han har haft ganska svårt för. Dock bröt han av i högergaloppen några gånger. Men somsagt, han har lite svårt för högergaloppen. Men det får vi öva på. Ökningen blev sådär. Han ökade bra, men den kunde ha blivit ännu bättre, fick en 7a på den ändå :)
Det blev 184p, 65,71% ♥


Sen fick han stå i transsporten och äta lite.

LB:1 - Framridning:
Försökte göra ungefär som den förra framridningen. Han kändes lite piggare. Red några ökningar igen, och testade att öka galoppen. Hade typ bara 15 minuter att rida fram, så..

Haha ! :P

LB:1 - Banan:
Han var lite piggare än förra klassen. Jag red mer med sittsen än med händerna som jag gjorde i LCn. Red lite slarviga vägar. Fick dock en 7a på det med, så dom blev nog rätt bra ändå ;) Han fattade rätt galopp i båda varven på rakt spår :D Dock bröt han av en gång igen, men han tog rätt galopp direkt. Så det var bra.
Fick 59, 65 % och 173p. Riktigt nöjd. Det var min första LB, och Victor är ju bara 5 år :D♥



Kommentarer
Postat av: Amanda - en satsande dressyrryttare

Skitbra Wilma, grattis! :D <3

2012-04-09 @ 18:59:42
URL: http://perfectpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0