I have a reason to smile, because i have you ♥

Det va ju nån som ville att jag skriver har JAG tycker att mina ponnysar ligger till i "utbildningen" just nu. Så här kommer det :)


Victor ♥
Han har utvecklats enormt mycket på ett år ! Från att gå med huvudet bland molnen till att faktiskt lägga sig på tygeln, men hjälp av en dutt av innenskänekln ;)
Han måste stärkas i galoppen, speciellt i höger. Han "slår sig fri" och bryter av. Då måste ju även jag lära mig hur jag ska göra för att han inte ska göra så.

Traven är som den är....Helt AMAZING ♥
Om jag bara sitter och drar i tygalrna och försöker att "såga" ner honom blir han sur och skiter i mig efter ett tag [som på Gyttorp]. Rider jag däremot med sätet och tänker att det är sytrådar jag håller i går det jättebra !
Han ökar verkligen som om han vore Totilasklon [överdrev liiite hihii], men ibland blir dom verkligen toppen.

Hoppa det kan han. Och har alltid kunnat. Men han hoppar inte av 3 meter innan och landar på hindret längre xD



Farina ♥
Om jag får säga precis som jag tycker så har hon blivit en helt annan häst på typ 1-2 månader. I dressyren har hon börjat jobba mer med hela kroppen [tror jag, det känns så^^]. För Cecilia han vi övat på skänkelvikningar, och banne mig men hon har blivit mjukare. Skänkevikningar är ju till för att dom ska bli mjuka i kroppen, så det funkar ^^. Hon måste också jobba på galoppen. Hon vill gärna springa fort. Och när man försöker bromsa så bryter hon av. Så vi måste hitta nått mellanläge där.

Hoppningen ska vi inte prata om. När jag började hoppa för Åsa gick det jättefort och jag hade verkligen noll koll! Nu kan jag hoppa i trav, göra volter, hoppa högt, hoppa lågt. Nu funkar allt likom. Och Farina älskar att hoppa, så man behöver i stort sett bara styra och driva lite :D♥

Som ni ser är det liiiiite skillnad :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0