you give me goosebumps ♥

Hej. Idag red jag då både Victor och Farina, på samma runda ;) Red till en ridbana som ligger en bit bort från oss.
Red Farina dit. Hon var riktigt fin. I traven har hon börjat att lyssna på mig, inte bara upp med huvudet och springa ifrån arbetet. I galoppen är hon ganska fin. Men hon orkar inte riktigt galoppera i form eller vad man ska säga :p Hon bryter av då. Men det får vi öva på.

När vi kom fram red jag ett varv på ridbanan eftersom den alltid är farlig ;) Men hon lyssnade riktigt bra på mig, även om det var lite så kallade "läskiga saker"...♥

Hoppade av Farina och hoppade upp Victor.

I  början var han stel som en pinne. Fick testa mig fram lite för att se vilket som gav mest effekt. Testade först lite volter. Men dom blev bara mindre och mindre. Så jag testade serpentinder. Det gick ganska bra. Fast han var fortafarade rätt stel. Då sa mamma att jag kunde testa att göra som jag gjorde en Cecilia-träning. Ställa han utåt och rida på fel sittben. Det funkade rätt bra. Red några varv i båda varven. Sen red jag lite volter och serpentiner igen.
Sen tog vi lite galopp. Red lite volter och sen snett igenom [som man gör i LC:2] i båda varven.
Sen övade jag lite på trav-skritt-trav och lite 15m volter. Testade även mellangalopp då jag insåg att det är det i LB...
Sen testade jag att öka traven.  O M Y G O D ♥ Han går verkligen från 0 till 100 på direkten !

Sen skrittade vi hem. Farina var riktigt fin igen. Jobbade inte så mycket. Snackade mest med mamma;) Men yog lite galopp då och då.




Föresten, gillar ni sånna här inlägg med text-bild-text-bild-text-bild o.s.v ? :D

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Jag gillar när det är så ! :D

2012-04-08 @ 23:26:39
Postat av: Moresun

Jaa! Såna inlägg är mycket roligare än prylar :-)

2012-04-09 @ 00:28:52
Postat av: Amanda - en satsande dressyrryttare

Det är asbra inlägg! :D <3

2012-04-09 @ 01:08:13
URL: http://perfectpony.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja det inlägget var ju jätte roligt att läsa :D <333

2012-04-09 @ 08:57:55
URL: http://superryttarna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag gillar såna inlägg<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0