You have stolen my heart ♥ [Dressyrträning 11 April]

Hej. Idag var det dressyrträning dom stog på schemat.
Är riktigt nöjd över mina ponnysar ♥ Mest Farina för där var det mest skillnad från dom andra gångerna. Idag gjorde hon inget dumt. Victor var också jätteduktig. Men det är han alltid så jag är van ;D


Började med Farina. Skrittade i kanske 5-10 minuter. Sen började jag trava på en gång. Sen tog jag lite galopp. Red ganska kravlöst i början, hon skulle mest få springa av sig all energi. Sen kan man börja jobba henne ordentligt.



När Cecilila kom så började jag med att jag skulle rida ett varv på fyrkantspåret. Sen vid C skulle jag göra en volt. En ganska liten volt. Sen skulle jag göra en volt på samma ställe direkt. Men då skulle jag göra den större med hjälp av innerskänkeln. Det gjorde vi i gjorde skritt, trav och galopp. Skritten var nog lättast. I traven flyttar hon inte för innerskänkeln. Hon springer bara fortare. Men några gånger flyttade hon faktiskt i traven :D

 I galoppen gick det väl sådär. I början gick det F O R T. Sen fick jag kontroll på henne, och då gick det super. Kunde till och med rida lika liten volt som den i skritten :D
Vi gjorde faktiskt inte så mycket mer. Men jag är riktigt nöjd ♥

Sen var det dags för Victor.
Började med att skritta fram i kanske 5 minuter. Sen började jag trava, och lite galopp. Sen skrittade jag igen.

Med Cecilia började jag med att rida skänkelvikningar. I trav. Men han gjorde lite som Farina. Sprang rakt fram istället för att flytta sig :P så Cecilia sa att jag skulle rida in på medelinijen och göra halt. Sen skulle jag flytta ett steg åt sidan i taget.

Efter ett tag kunde jag flytta flera stag i taget. Sen började han typ tröttna. Han backade och slängde med huvudet. Men det gick att få fram han i alla fall. Så när han gjorde det bra, fick han sluta. [vi skulle ha slutata tidigare, men eftersom han gjorde så tog det lite längre tid]

När han hade skritat nått varv övade vi på att öka traven. Första gången var det väl som vilken häst som helst, men sen...När han länger, då länger han verkligen ♥ Satt ner också, och det gick jättebra :) Cecilia sa att hon inte sett många B-pinnyer öka så bra. I alla fall inte några 5-åringar :D Riktigt kul att höra !

Sen gjorde vi några skänkelvigningar i andra varvet också. Tog ingen galopp idag då Cecilia tyckte att han hade varit så duktig, så jag skrittade av honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0