Hästarna intar Scandinavium

Nu har hästarna börjat att anlända till Göteborg och Scandinavium. Hoppryttaren Angelica Augustsson är laddad inför tävlingen som börjar i morgon.

På tävlingens hemsida berättar Angelica Augustsson, som fick sitt stora genombrott just i Scandinavium förra året, om sina rutiner när hon åker från tävling till tävling. Hon säger att tävlandet är hennes vardag och att hon inte har några speciella vanor i samband med detta.
- Det gäller att inte tappa fokus på tävlingarna. Jag brukar dra mig undan precis innan det är dags, för att vara för mig själv, eller med dom som står mig närmast.

Det fyller på i stallarna med hopp- och dressyrhästar under hela onsdagen. I morgon börjar tävlingen med bland annat Morgondagens vinnare, 1,40-hoppning samt clinic med tyska världsstjärnan i hoppning, Ludger Beerbaum.

Läs mer om när Angelica Augustsson installerar sig i Scandinavium här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0