John siktar på sitt sjätte OS

Trots att förstahästen Peppermill är skadad och flyttad till Holland för att verka i avel är den 55-årige John Whitaker ganska trygg i jakten på en plats i det brittiska hopplaget till OS.

 

När Storbritanniens chef d´equipe Ron Hoekstra ska nominera sitt lag till hemma-OS i London konkurrerar John Whitaker med bland andra Nick Skelton, Ben Maher, Scott Brash och Robert Smith om en plats i OS-kvartetten.

John Whitaker tror dock att han ska nå en form med den 10-årige Arko-sonen Argento i rätt tid för att bli en av ryttarna i laget.

- Vid den här tiden förra året såg jag inte Argento som en trolig OS-häst men som han utvecklats tror jag att det finns en chans. Jag sparade honom ändå medvetet och kommer att göra det även under detta året eftersom jag inte vill pressa honom för tidigt. Det kan ses lite som ett långskott men han är en speciell häst och jag vet att han kommer att göra bra resultat. Även om det är lite tidigt för honom planerar jag mot OS, säger John till Sporting Life.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0