Kokt spagetti....

Hej allihoppa ! Statestiken ligger på topp fast det bara kom upp 3 av 8 tidsinställda.. Menmen..


Vi börkade med att åka till örsta. Där samlades vi ihop och drog oss mot karlskoga och boda borg. Det var riktigt skojjsigt och jag åker gäran dit igen.
Vi fick tre stämplar, men äsch, ingen i laget har hade varit där tidigare så.
Sen var vi ju tvugna att åka hem för det var hoppträning.


Hoppträningen gick väl sådär. Jag kunde inte riktigt rida fram då alla hästar, även Farina hade lite damp. Men jag tror det är för att dom inte kan göra av med någon energi i hagen nu för det är så hårt..
Men sen skulle vi börja trava över bommar. Första gången gick det väl sådär. Andra gånge hoppade hon över alla tre samtidigt och det tredje försöket tavade hon jättefintn över ♥

Sen skulle vi typ travhoppa, och det blev mer hopp på en rodeotjur. Jag hade noll koll verkligen.
Men det gick bättre efter några misslyckade försök.
När vi kom i galopp skulle vi trava över tre bommar på kortsidan direkt efter.Och då lyssnade hon jättebra !

Sen hoppade vi lite olika små banor eller vad man ska kalla det?!

Och sen skulle vi hoppa en oxer på ena långsidan. Då är det ju perfekt att ta massor med fart tyckte Farina, så hon hoppade i 190, sen  började hon bockan och jag hade lite långa tyglar så jag for av xD Men det gick bra.

Men det var så typiskt, för jag hade en stickad tröja på mig. och innan vi började hoppa tänkte jag, ska jag ha på mig jackan så blir jag inte så skitig om jag ramlare av, eller ska jag ta av mig den?  Jag ramlar inte av så jag tar av mig jackan...Smart! :P

Men sen gick det bra !
Fast nu känner jag mig som en kokt spagetti hahah

hoppas ni orkade läsa, hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0