Men oj, va du där?

En sak som stör mig riktigt mycket är när man är i t.ex ridhuset och rider. Bara för att jag nästan gämt är minst är det alltid jag som måste ta hänsyn till dom. Dom skiter fulstäningt i mig (oftast) Och visst, ridhuset är öppet för alla, men då måste man ju ta lika mycket hänsyn som man vil att dom andra ska göra.
Ibland kännd det som om att det är typ: Men oj, va du där?
På tävling har jag alltid varit minst. Ibland har det nästan varit så att jag har fått vänta på att alla bara skulle testa att rida på min volt eller vad jag nu gör? Och om jag försöker ta lite plats och ska trava, nej då är det alltid någon som precis då ska ta en racergalopp på den långsidan eller nåt...
Tycker ni också att det är så? Alla har ju varit små nån gång....



Kommentarer
Postat av: mamma

Det brukar ju funka om alla ser upp för varandra och håller "till höger". Rider man på en volt så kan man ju alltid meddela sig eller se upp innan man fortsätter på spåret. Sen är det ju lite trångt ibland om någon skrittar fram/av när det redan är trångt om utrymme. Kan man inte göra det utanför framridningen/ridhuset så ska man i allafall hålla sig en bit innanför spåret.Borde vara ganska enkelt för de flesta, men jag vet...många är rätt slarviga med det även de som "är duktiga" ;-)

2012-01-07 @ 00:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0