Wilma♥Hästarna

Hej !  Idag när jag kom ut i stallet började  jag mocka. La in extra mycket halm ;)
Sen tog vi in pållarna så både jag och dom fick ta lite "för-kvällsmat" hahah. Sen gick jag ut igen och började med Victor. Borstade först av all lera. Sen blev det en liten ryktomgång. När jag skulle borsta ut svansen var den jätteäcklig, så jag tog lite varmvatten i en hink och tvättade den. Sen borstade jag ut den igen, i med pälsglans och sen flätade jag den. Sen hämtade jag ett stalltäcke som jag knappt använt. Men det var såå snyggt på Victor, han färger. Blå och en ljusblå tjock kant <3 Jag tog på han det och gick ut på ridbanan. Tesade lite STOPP då han inte lyssnar på mig jämt, men det gjorde han idag :')
Sen gick jag in i stallet, tog av täcket och ställde in han i boxen.

Sen tog jag ut Farina. Hennes svans var jätteäcklig så jag schamponerade den. Med blondin-schampo! Fick ta det i omgångar men den blev ganska vit i alla fall. Får ta topparna nån annan dag. Sen borstade jga av henne och så fick hon också gå in i boxen.

William har ungefär såå tjock svans, och den blir jätteäcklig jättelätt. Så jag tvättade den också. Dränkte den i pälsglans och flätade ihop den. Sen fick han gå in i boxen.

Jag tog ut Tommen också. Borstade han sen fick han ett täckte på sig, Är man kung så är man ♥
och nu sitter jag här :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0