baby you light up my world nobody else ♥

Hej på er! Idag åkte vi till ridhuset med både Farina och Victor.
Hade tänkt att börja med Farina, men hon låg och sov nör jag kom. Så jag tog Victor istället.
Red först i ridhuset, då det öste ner regn..
Skrittade fram i en kvart ungefär. Tog sedan tyglarna och började jobba honom i skritt. Började trava korta biter, fick inte riktigt samma känsla som sist jag red. Gjorde lite lösgjörande övningar då han va ganska stel och inte var med riktigt.
Tog lite galopp, försökte få honom att släppa efter, då han gärna vill bli lite hög och rak i formen. Blev faktiskt förvånad över hur fin han var i höger galopp. Det är i det varvet som han gärna skjuter ut bogen och ställer sig inåt. Han gjorde det lite nu med, men jag kom samtidigt åt honom. Får jobba som en tok, men det är det värt! :D
Sen red jag igenom mitt "kür-program"  som jag gjorde för typ 100 år sedan, när jag lekte med min käpphäst xD
Fick ända om det lite bara, då "orginalet" bara funkar på 60 bana.
Det gick i alla fall bra. Det är bl.a serpentiner i galopp, alltså blir mittenbågen i förvänd. Det har jag aldrig övat på, och det gick riktigt bra. Han bröt dock av i ena varvet, och blev lite springig i det andra. Men med tanke på att det var första gången är jag nöjd!
Ökningen i  traven var bara för bra, han längde som vanligt, men han var kvar i fomen.
Sen gick vi ut för det hade slutat att regna.
Red inte så lättelänge på utebanan, men han var rusktigt fin. Han blir piggare på utebanor, vilket är bra. Då blir han automatiskt finare i formen, i både trav och galopp.
I slutet var han ganska trött, och då blev han ganska lång, låg och tung i formen, därför sitter jag med händerna ganska högt på travbilderna.
Kolla steget ! :D
 
Sen var det dags för Farina. Tog hoppsadeln idag, då jag kan ha martingal, och så hade jag tänkt att hoppa lite smått.
Det hade slutat regna, så vi kunde vara ute hela tiden. Skrittade 3 varv, innan jag började trava.
Red mellan alla hinder som står där. Hon var riktigt fin faktisk.
I galoppen fick hon galoppera på lite. Kortade upp henne ibland och jobbade lite. Hon tyckte såklart att det var roligare att galoppera på lite, men efter ett tag lyssnade hon ganska bra på mig.
Mamma hade lagt ut några bommar som jag först travade över. Sen kom jag i galopp. I traven var hon jätteduktigt och lyfte på tassarna, hon brukar inte lyfta på dom så bra annars ^^
I galoppen gick det ganska bra. Hon blir lite väl pigg ibland, men annars gick det bra. Dom låg lite snett så jag kunde rida på volt. Försökte jobba henne lite mellan bommarna. Hon var riktigt fin, måste våga mjukan i handen bara.
Sen började vi hoppa lite småhinder. Hoppade inga höjder idag, 75-80 låg kominationen på tror jag, men dom andra var väl 60-70 ^^
I alla fall så hoppade jag en kombination, och det gick riktigt bra. Hon är verkligen bäst att hoppa på. Hon hoppar allt, bara det är ett hinder ^^
Hoppade min lilla bana 2 gånger, sen fick det räcka.Hon var helt sjösvett efteråt, så när vi var hemma igen badade vi av henne.
 
 
OMG, Steget, ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0