Bästa träningen någonsin ♥

Hej, Hann inte skriva något igårkväll för att datorn behövde göra någon uppdatering...
Började med Farina,  Hon kändes okej på framridningen, skrittade fram i 10 minuter innan jag tog lite trav. Jobbade henne i en låg form, och i ett lugnt tempo. Tog ingen galopp innan Cecila kom, då det var så varmt.
 
När Cecila kom så pratde vi först lite om hur det hade gått senaste tiden, sen skulle jag trava efter fyrkantspåret och ställa henne utåt, och rida på fel sittben. Den här övningen gjorde vi nån gång i vintras också, och då var hon ruskigt fin, likaså idag! Gjorde det i båda varven, i höger varv gick det riktigt bra. Hon släppte efter mer i formen i det varvet. I vänster är hon lite stelare, och vill inte riktigt. Även om hon gjorde det hon skulle.
Sen gjorde vi samma sak i galoppen, alltså att hon ska gå utåtställd. Får driva som en tok, annars bryter hon av. Och samtidigt måste jag hålla henne kvar utåtställd. Det gick riktigt bra, och hon var så snygg, i alla fall det jag såg uppifrån. Synd att mamma kom på att ta kort i sista minuten :( Det bara rann svett av både mig och Farina efteråt ^^
Hihi, trött ponny ♥
 
Sen var det dags för Victor. Skrittade inte så länge, 5 minuter kanske och sen lite trav.
Sen pratade vi lite om hur han ha varit den senaste tiden ^^
Jag skulle göra ungefär samma sak som md Farina. Fast jag skulle lägga en volt i hörnet, sen diagonalen och sen ställa om och rida en långsida och sen lägga en volt och sen diagonalen osv. Och han skulle alltså vara felställd, och jag skulle rida på fel sittben.
Han gjorde det riktigt bra, Formen var super, ökningarna var ännu bättre, och galoppen...Den funkar så himla bra nu. Han har nästan lika fin form som i traven. Åh, snygg ponny det här alltså ♥
I galoppen skulle jag bara fatta galopp på kortsidan, och ha honom rättställd, sen en diagonal i lite ökad galopp och sen skulle jag bryta och ha honom felställd. Sen ställa om och fatta ny galopp och göra samma sak.
Han var riktigt, riktigt fin alltså! :D
Jag tyckte att han kändes lite konstig i galppen och skritten. Det kändes typ som om att han inte böjde på ytterframbenet i båda varven. Men både mamma och Cecila sa att han såg riktigt fin ut, och att han aldrg varot finare. Så jag får väl tro på det, men troligtvis är jag lite ovan, eftersom att han bara pinnat på förut.
Sen fick jag massor av beröm av Cecila, speciellt på Victor. Hon sa att så mycket som vi har förbättrats sen sist brukar dom flesta göra på ungefär ett halvår. Och vi..1 månad ungefär :D Riktigt, riktigt nöjd med det! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0