DamdamdamdaaaaaaamP

Idag hade jag tänkt att ta lite härliga sommarbilder eftersom det var så fint väder. Men vi behövde fixa lite annat så när vi kom ut var det en massa gråa moln, och ingen sol -.-
Vi testade i alla fall, men det gick väl sådär. Hon hade myyycket överskottsenergi så jag kände att om jag skulle ha fortsatt skulle jag legat på backen ett antal gånger xD
Mer bilder kommer imorgon.
 
Vi gick i alla fall tillbaka till stallet och tog på sadel opch så bytte jag om till vanliga ridkläder ^^
Skrittjobbade henne ett tag, men det blev mer galopp på stället. Så jag tog lite galopp, stark som en oxe var hon. Försökte mjukna i handen men då sprang hon bara ännu fortare...
Efter ett antal varv i galopp kunde jag ta ner henne och jobba lite i trav. Men sen blev det lite galopp igen. Kunde kontrollera henne ganska bra ändå. Hon hade fått för sig att hon skulle gå till grinden, så hon blev lute sur och reste sig..Men det gick bra.
Mot slutet så körde jag en lite bana där man ska ränka galoppsprång, byta galopp över en bom oså. Kunde faktiskt byta galopp utan bom idag. Hon var inte riktigt med på noterna i slutet, men jag hade inga sporrar så hon lyssnar inte jättebra. Slutade när hon byttegalopp, fortsatte galoppera hela vägen, och jag fick in 5 galoppsprång emellan.
Victor fick vila idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0