Galopp, galopp, galopp...

Hej! Idag var vi först och handlade massa krokar och sånt, sen hem och rida två hästar.
Jag började med Farina. Vi fick sällskap av mamma och Tommen. Det blev mycket galopp, haha. Tommen var ju snabbare än mig och Farina. Och han travade, TRAVADE!!!  Och vi kom efter i full galopp :D
Eftersom att Tommen börjar bli till åren så tänkte vi skritta när det var ca 1,5 km kvar hem. Men nej, Tommen ville galoppera ^^
Farina var i alla fall duktig och jag lät henne galoppera på. Jobbade lite när vi skrttade, och lite i traven. Lite i galoppen också ^^
 
 
Sen red jag herr Victor. Red först ut i skogen, men det såg ut som om att det skulle börja regna så jag vände och red hem.
Gick in på banan och jobbade lite med galoppen. Gjorde mycket fattningar, då det är det som är hans svaga sida när det gäller galoppen. Formen var riktigt mumma, och han behöll formen i fattningarna också :D
Försökte också få honom att galoppera lååångsamt. I vänster gick det så långsamt så man nästan hörde när han satte ner alla hovarna. I höger var han lite trött, så han blev lite springig. Men rätt så långsamt i alla fall ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0