Info

Tänkte skriva ett inlägg om mig och mina hästar, för er nya bloggläsare.
 Jag heter då Wilma Martinsson, är 12 år, bor på en hästgård utanför Örebro.
Jag går i skolan, ska börja 6:an i höst. När jag inte är i skolan, är jag i stallet. Jag har två ponnyer jag rider i stor sett varje dag. Jag har tävlat LC hoppning med en annan ponny, och LB dressyr.
Jag gillar förövrigt utanför stallet att chilla, är lite lat av mig. Ni ser mig oftast tillsammans med min älsklig, Iphone heter han ;D Haha, jag går ingen stanns utan den! :)
Mina ponnyer då...
 
 
Farina, den lilla grå, är ett riktigt sto ibland. Vissa dagar är hon riktigt rolig att rida, vissa dagar vill jag bara stryka ett sträck över. Hon har varit min i lite drygt ett år. Under den tiden har hon visat en hel hög med olika sidor. Ena stunden kan hon vara jättesnäll och gör det man säger, sen helt plötsligt kan allt vara fel. Då gäller det att vara kreaktiv och hitta på nått nytt. Annars tar hon till en ganska vanlig metod för många hästar. Ställa sig på bakbenen. Hon gjorde det mer i början, nu har hon dock kommit på den nya metoden för att slippa undan. Kospark!
Trott eller ej men så mycket jag lärt mig på henne trodde jag aldrig att jag skulle göra på så kort tid. Man måste vara snabb i reaktionen, och vara uppmärksam 110%, för vita saker på marken är farliga ska ni veta ;)
Hennes stora passion i livet är att hoppa, och gå och lata sig i hagen.
Vi har tävlat upp till LD+5 i hopning, men ska hoppa en LC om några veckor. Och LB:1 i dressyr. Inga höjdar resultat men hon har varit lite spänd/ostadig i formen osv.
 
Hon är väldigt snäll och seg som sirap i stallet, lite okontaktbar i skogen, eftersom blommorna luktar så gott så måste man ju stanna och lukta på dom. Men när man rider på banan är det full fart framåt!
 
Farina 43-03-1128 (Kallas Muppan)
Sto född 2003 hos Claudia Stockhaus, Elsfleth, Tyskland
Färg och tecken: skimmel, vtvbf Ras: Svensk Ridponny
E. Van Ve
en
U. Fiona
UE.Henry
 
Sen har jag en liten bebis också, eller han är ju stor nu. 5 år. Ni vet, den lilla supersöta B-ponnyn.
Jag snackar såklart om Victor, Ängaby Victor.
Han kom till oss när han var exakt ett halvår, och sen har han stnnat hon oss. Han har flyttat hemifrån när tonåren hälsade på. Då var han hos Sara (Tillrideren) i en sommar. Sen kom han hem igen, och hade utvecklats både mellan öronen och i kroppen, men framför allt ridmässigt! Han var som en annan ponny.
Han är en ponny med mycket vilja, och vill han inte så tänker han inte göra det heller. Som tur så har han aldrig varit på dåligt humör inne på banan.
Vi red nån P&R på 60% 169p.
Nu i våras var vi med på en P&R igen, och red då ihop 65% 185p :D Sen debuterade vi även LB som vi då fick 58% i, nöjd var jag då!
Sen var vi med i DIV 3 dressyr, för bäste klubben Ryttarkamraterna Kumla, men tyvärr fick han aldrig vara med i finalen då han hade fått en mindre inflammation i halsen.
Nu är han frisk, och rids som vanligt.
Innan hans lilla sjukskrivning från tävlingsbanan så tävlade vi upp till LB i dressyr. Vi låg på 58-59 % hela tiden Och man behöver 60% för att kvala till ungponnychamionatet..
Men troligtvis var det lite för det där med halsen som han tappade lite framåtbjudning, men nu har han den igen, så vi får hoppas att resultetet stiger lite ^^
Vi hoppar inte så mycket, men lite P&J då och då. Mest för skojs skull.
Dom senaste har vi hoppat 50 cm bara, men felfritt ! :D
 
Ängaby Victor 42-07-7904 (C)
Hingst född 2007 hos Sara Svensson, Sala, Sverige
Färg och tecken: Brun Ras: Welsh Cob-typ
E.Cadfach Dennis the Menace
U.  Neuaddparc Valerie
UE. Merioneth Storm
 

Kommentarer
Postat av: Erika - dressyrryttare som satsar

Ibland är victor så lik dizzen, kraftiga småå hästar med mkt energi! :)

2012-07-02 @ 21:19:05
URL: http://bedressage.blogg.se
Postat av: Erika - dressyrryttare som satsar

Ibland är victor så lik dizzen, kraftiga småå hästar med mkt energi! :)

2012-07-02 @ 21:19:09
URL: http://bedressage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0