Malin Baryard talar ut!

Hoppryttaren Malin Baryard-Johnsson missar OS i London, då hennes häst Tornesch drabbats av en senskada i ett framben.

 Jag kom till stallet lördag morgon efter ett samtal från min hästskötare om att han var tjock i ett ben. När jag såg benet konstatera jag att det inte såg bra ut, sen när jag fick beskedet tidigt på söndagen så självklart, blev jag extremt ledsen, säger Malin Baryard-Johnsson.

Baryards återbud öppnar dörren för Lisen Bratt-Fredicson, som kommer från Flen. Hon får reservplats till OS-tävlingarna och åker dit med hästen Matrix.

- Jag tror att det kommer att bli jättebra, hon är en jättetuff ryttare, stark och väldigt beslutsam. Hon har en häst som är väldigt kapabel, jag tror att det kommer att gå bra, säger Malin Baryard-Johnsson.

Det blir det andra OS i rad som hon missar, senaste gången OS i Aten 2004 slutade det med lagsilver.

- Det här är en tävling jag kommer att missa, sen att det är den viktigaste på länge det är det som är det jobbiga, att det inte är något OS på fyra år, avslutar hon.

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: lisse

Vilken fin blogg, kika gärna in på min:)

2012-07-18 @ 18:20:08
URL: http://lissegotze.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0