Markarbete 18 Juli ♥

Hej på er! Idag kom jag då fram till att ta fram lite bommar på ridbanan.
 
Victor var först ut. Skrittade fram ett bra tag, kortade upp tyglarna och böjde igenom honom lite, stel som en pinne var han. Tog lite trav så han skulle komma igång, Ville gärna springa ifrån arbetet, men kunde efter några varv få honom att trava väldigt långsamt. 
Tog lite galopp, formen var super. Jobbade honom i galoppen på volt, men även på fyrkanten.
Lät honom skritta en stund innan jag började trava över en bom. Den låg på en volt, försökte få honom lite mjuk. Han blev riktigt, riktigt fin efter ett tag! :D
Gjorde samma sak i galoppen, åh vad fin han var alltså ♥
Sen travde jag över tre bommar som låg lite innanför spåret. Han fick världens knälyft ^^
Sen blev det inga mer bommar. Jobbade mycket galopp, Fattningarna är det som har varit svårast. Men snart sitter dom, såååå nära allt att i LBn sitter perfekt :D
Sen var det Farinas tur.
Hade tänkt att göra ungefär samma sak. Men nej, det gjorde vi inte. Hon höll på att typ resa sig och ja, allmänt jobbig. Sa ifrån, men det gick in genom ena örat och ut genom andra ungefär...
Så jag hoppade av, tog av all utrustning och släppte henne lös så hon fick springa av sig lite energi, bara några minuter.
Sen tog  jag på henne sadel och träns. Men jag bytte från pullargrimman till dressyrtränset, och det var troligen den hon inte gillade. + att jag hade fårskinnstubel på sadelgjorden då det såg ut som om att hon hade fått skav. Så jag tog av den med. Då gick det så mycket bättre! :D Testade att byta galopp över en bom, hon bytte varje gång. Eftersom att jag hade hållt på i en timme ungefär gav jag mig där.

Kommentarer
Postat av: erika - satsande dressyrryttare

gillar ditt röd/blåa schabrak där upp! vart köpte du det?:)

2012-07-18 @ 22:20:38
URL: http://bedressage.blogg.se
Postat av: Amanda - En satsande dressyrryttare

ni är så fina! :D<3

2012-07-19 @ 00:10:15
URL: http://perfectpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0