SVERIGE VANN!

Vi är bäst! :D
Förbundskapten Sylve Söderstrand var förstås grymt stolt över sitt lag på presskonferensen efter nationshoppningen.
- Men först av allt vill jag säga att det är en fantastisk publik vi har här, förmodligen den bästa i världen. Jag vill tacka både publiken och vår förbundstränare Hans Horn, som alltid finns där och hjälper till. Och så ryttarna förstås, de är rätt duktiga!
 
Jens Fredricson sken som en sol.
- Det var min dag i dag. Jag hade en bra känsla redan när jag red honom i morse och galopperade över lite bommar.
Strategin inför omhoppningen var glasklar.
- Jag har varit i omhoppning här i Falsterbo några gånger och har varit tvåa, jag hatar att bli tvåa! Så jag red på och tänkte att antingen river jag ett par hinder och vi blir trea eller så vinner vi, skrattar han.
 
Malin Baryard Johnsson var grymt imponerad av Jens.
- Det enda han sa när vi gick banan var att det såg riktigt lågt ut. Och det var det INTE, det ÄR verkligen Jens dag i dag!
Själv är hon givetvis mer nöjd med sin första nollrunda än med den andra där hon hade åtta fel.
- Två ner är ett dåligt resultat. Men känslan var ändå bra. Det var tur att vi hade Rolf som startade sist i andra omgången. Han brukar alltid se till att göra det han behöver...
 
Det var blandade känslor som gällde för Henrik von Eckermann på presskonferensen:
- Mina två rundor var väldigt dåliga (12+8 fel, reds anm.). Det var inte min dag, men jag är väldigt glad och stolt över att vara en del av det här laget. Både som vän och som kollega.
Nu tänker han kolla på videon och analysera sina ritter. Och så ska Coupe de Coeur kollas upp av veterinären.
 
Rolf-Göran Bengtsson hade en bra känsla på Ninja och hade bara ner ett hinder under sina båda rundor.
- I andra rundan, när vi red in genom portalen till banan och publiken hurrade, förstod Ninja att det var allvar. Då lade han in en extra växel. Jag själv red inte så bra efter vattnet, men har du en bra häst kan den tillåta att du gör lite fel, ler världsettan.
Efter presskonferensen bjöd Sylve Söderstrand in ryttarna på "något gott" i baren. Coca Cola sa han visst att det skulle bli...
 
Källa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0