Victor 29 Juli ♥

Hej på er! Idag skulle jag rida ut på Victor, men han är så ömfotad så jag red i hagen.
Skrittade bara några varv innan jag började trava. Han hade bra framåtbjudning, och han jobbade på riktigt bra. Man kände verkligen hur han tog i med bakbenen.
Gjorde mycket halter, i början är han ganska stretig men efter ett tag hänger han med på noterna och behåller formen riktigt bra!
I galoppen jobbade jag mest med att hitta en bra form i båda varven. I vänster varv sitter allt klockrent, i höger har jag slavat lite med lösgjordheten och därför är han inte lika mjuk som i vänster, och då blir allt svårare. Idag kändes det som om att jag fick igenom galoppen. Formen kommer, den var 1000 gånger bättre än sist jag red, men den kan bli ännu bättre!
Sen hoppade jag faktiskt lite. Mest för att jag måste öva på att inte slarva. Tänkte på det hela tiden, och jobbade honom mellan hindrena. I början tyckte jag mest synd om Victor för jag red verkligen som en kratta -.-
Men i slutet gick det så mycket bättre :D Då red jag verkligen enda fram  till hindrena, inte kom på 3 meter innan  "Ojdå, ett hinder. Bäst att sätta sporren i sidan för att han ska hoppa"
Ungefär så var det i början..
Efter det hoppade jag av och tog undan lite pinnar och stenar, hoppade upp och red igenom LB:1. Det gick så bra, båda galopperna funkade, formen var super, fast han var lite trött var det ett riktigt Go' i steget, halterna blev också jättebra :D Då var det mycket klapp och beröm efteråt.
Sen lekte vi att vi vunnt och fick rida ävovarv. Haha, nerå men tog en galopp runt hela hagen och minskade och ökade tempot. Det gick också bra. När jag saktat av till skritt hoppade jag av och skrittade av honom för han i 10-15 minuter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0