Victor 6 Juli ♥

Hej på er! Idag var jag uppe tidigt, eller ja..kvart i 9 var den nog.. ;) Red i alla fall Victor.
Skrittade fram i en kvart-20 minuter. Hade händerna på sadeln och lät honom gå som han ville, Tror han gillade det ^^
Tog sedan tyglarna och jobbade honom i en ganska låg form. Gjorde lite allt och lite till för att han skulle bli mjuk. Tänkte mycket på min sits, och försökte göra så lite som möjligt när jag t.ex skulle driva. Är det dressyr så är det!
Sen började jag trava, och försökte ha honom i en låg form. Tänkte mycket på sitsten och mina undetskänklar som annnars flddrar som om dom ska ut och flyga.
Gjorde mycket volter, då han har haft det lite lugnt ett tag, och då var han lite stel.
Om jag tänker efter så blev det väldigt lite trav idag, brukar annars ta mest trav för det går bäst ^^
Tog sen galopp. I vänster varv är han superfin, i höger han han lite svårare. Han ställer sig inåt, skjuter ut bogen och försöker komma undan. Men idag kändes det ändå som om att jag fick tag i honom och han blev riktigt fin efter ett tag här med.
Sen blev det bara galopp, men skrittpauser emellan. Ökade och minskade tempot, jobbade på volt, bytte galopp över en bom, ränkade galoppsprång och lite till. Galopperade nog sammanlagt en halvtimme, om det räcker ;)
När jag jobbade honom, var han med på noterna och lyssnade riktigt bra.
När jag var nöjd, och han var riktigt svettig så hoppade jag av, släppte på sadelgjorden och skrittade av för hand i ca 15 minuter.
Farina hann jag tyvärr iinte med, vi åkte till mormor och morfar dirket efter jag ridit Victor. Men jag hade tänkt rida henne nu på kvällen när vi kommit hem igen, men hade ingen lust halv 10 på kvällen när hon stog och sov ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0