baby you light up my world nobody else ♥


Hej på er!
Idag red jag tjockeponnyn ;) Haha. Han var i alla fall duktig och kunde trava super långsamt i form och ja..Läs mer får du se :D



Skrittade inte så länge, 5 minuter kanske. Började sen att trava och sket lite i formen. När jag hade travat några varv i båda varven så tog jag lite galopp. Jobbade inte så mycket här heller.



Sen började jag jobba han mer. Travade över mina hinder [hinder och hinder, 20 cm höga] Som stog på en volt. Travade och försökte få honom att jobba med bakbenen. Fick ner han i en jättekort trav, i form. Han var riktigt duktig och det räckte nästan med att jag tänkte rida över "hindret" så gjorde han det :D



Sen gjorde jag samma sak i galopp. Det var lite jobbigare, men han kämpade på, fast i slutet blev han lite trött.
Jag fick driva som en tok, men han bröt av några gånger ändå. Han hade en helt okej form. Ingen tävlingsform, men ni fattar ;)





När han hade pusstat en stund så tog jag lite galopp rakt fram i lite friskare tempo. Han brukar gilla det, öronen rakt fram ^^




Sen avslutade jag med att hoppa lite :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0