Farina 29 Juni ♥

Hej ! Idag hann jag bara rida Farina. Men vad gör det när hon lyssnar på mig hela tiden.
 
Började med att skritta fram, sen tog jag tyglarna. Hon var lite sen och gjorde några sto-sparkar. Sen kom mamma och då tipsade hon om en övning som går ut på att an ska flytta in och ut hästen på en volt, och så ska den gå lite skänkelvikning. Det fukade faktiskt bra! Hon blev lite mjukare än vad hon var inna i alla fall^^
Sen tog jag lite galopp, och räknade galoppsprång. Det "normala" var 5 galoppsprång mellan "hinderna", men jag kunde få både 4 och 6 galoppsprång. 4 var ju lättast, driva på lite bara, 6 var lite svårare, men det gick faktiskt. Fick henne att galoppera myrsteg.
Sen försökte jag byta galopp öven en pinne, och då gick det väl inte så bra, men efter pinnen försökte jag igen, då bytte hon ^^ Vi får öva mer på en ridbana ;)
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hon var kanonfin idag och du var jätteduktig! <3

2012-06-29 @ 20:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0