Hoppträning - Farina ♥

Hejsan, Idag var det hoppträning som stog på schemat. Farina var riktig duktig, fast hon blev bara lite stark i slutet ^^

När jag red fram var hon lite springig,
så fick inte riktigt igenom henne..Travade mest några varv så hon skulle bli lite varm. Sen tog jag lite galopp, försökte så ihop henne lite. Men det blev mest galopp rakt fram xD

När träningen började skulle vi trava över bommar. Och göra en skrittövergång emellan. Det gick ganska bra. Första gången blev väl lite konstig, men sen travade hon över med höga knän :)



Sen skulle vi göra samma sak, fast det var ett kryss istället för bommar. Och så skulle man göra en halvhalt istället för en skrittövergång. Det gick bra, jag hade bra kontroll och ja, Ponnyn hade öronen framåt hela tiden :D

¨
Sen skulle vi göra samma sak igen. Och då var det ett räcke och en oxer som vi skulle få in 6 galoppsprång emellan. Det gick bra det med, även fast hon hoppar lite stort ibland och då hänger inte jag med :p


Sen skulle vi hoppa lite hinder i olika vinklar. En sväng blev skitdålig rent utsagt! Den blev aldrig bra..
Men själva hoppningen gick bra faktiskt. Lite fort kanske, men hon blev jättestark.

Farinas nya favoritsport - Längdhopp! :)
Sen avslutade vi med att hoppa en bana på 80-90. Hon hoppar jättestort verkligen, hinner knappt med ^^





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0