Konkurs för Folkatorps ridskola

Tråkigt, jag har ju gått där i ca 6 år och det sista året var jag nästan där mer än jag var hemma..
Efter förhandlingar i Örebro tingsrätt har Folkatorps ridskola försatts i konkurs.

Enligt Nerikes Allehanda är det en veterinärpraktik, som inte fått betalt för vård av hästar, som begärt ridskolan i konkurs. Ridskolans ägare bestred dock ansökan då det, enligt ägaren, i dagsläget inte kunde avgöras om betalningssvårigheterna är tillfälliga eller långsiktiga. Tingsrätten avslog den invändningen och beslutade att företaget skulle försättas i konkurs.

Enligt konkursförvaltare Maria Campner kommer det inte bli någon fortsatt ridskoleverksamhet i konkursboet annat än om verksamheten säljs.

Lite bilder från Folkatorp -->


Kommentarer
Postat av: Maja

Nejjj ! ;( Alla minnen du och jag har därifrån.. HATA !! Jill och Jenny borde varit kvar.. <33

2012-06-15 @ 21:17:44
URL: http://majasss.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0