Patrik och Lyndal möts i London

Patrik Kittel, som är en av två OS-klara svenska dressyrryttare, är ute efter en medalj i augusti. I samma startfält finns troligtvis hans fru, Lyndal Oatley.

 

Men Lyndal Oatley, som rider för Australien, tror själv inte att hon kommer att kunna slå sin man på OS-banan.
- Nej, nej, nej. Min förhoppning är att Patrik är med och slåss om medaljerna. Jag vet att han har kapacitet för det om han och Scandic får det att stämma, säger Lyndal i en intervju med Dagens Nyheter.

Efter helgens tävlingar i Compiegne ligger Lyndal Oatley bra till i Australiens uttagning till OS. I sadeln på hingsten Sandro Boy var Lyndal den som lyckades bäst bland sina landsmän i OS-programmet Grand Prix Special i helgen, och hon toppar nu rankningen över Australiens ekipage. Vilka tre ryttare som får chansen i OS beräknas stå klart inom ett par dagar.

- Det vore fantastiskt att få tävla i samma OS som Patrik, och att få dela upplevelsen med honom. Vi är båda två enkla och raka människor som inte komplicerar saker. När han rider stöttar jag honom, och när jag rider stöttar han mig, säger Lyndal till Dagens Nyheter.

Läs intervjun med Lyndal i DN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0