Victor 16 Juni ♥

Hej, Hann aldrig blogga om ridpasset för att det åskade..Men jag skriver nu istället.

Jag red barbacka i hagen. Började med att skrittjobba han lite.  Han var ganska stel i början. Jag försökte mest få honom att lyssna på mig. Efter ett tag blev han riktigt fin i skritten.

När jag började trava så var han lite stretig, men jag tror det är att jag är lite för snäll, och säger inte riktigt till han vad han ska göra.
Gjorde i alla fall ungefär samma saker som i skritten. Sen red jag en 8á och bytte varv över en pinne/bom. Han har mycket svårare för höger varv. Både i trav och galopp. Han vill inte riktigt släppa efter, men det är bara att öva vidare på!

Sen tog jag lite galopp. Jobbade han på volt. Han var riktigt läcker! ;)
Han jobbade i alla fall bra, Fast höger varv gick lite "sämre" för att han inte riktigt vill släppa till. Jag hade ju inga sporrar så jag kom inte riktigt åt han..




Sen började jag att flytta han på volten. Så jag flyttade först in han så han skulle gå på en liten volt, sen flyttade jag ut han igen. Så gjorde jag några gånger i båda varven. Han flyttade några steg, inte många men han flyttade i alla fall :D



Sen red jag mest på volt för att få honom mjuk och smidig ;) Han var riktigt fin. Sen busade jag lite. Hoppade lite hinder oså







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0