My little lovely ponies ♥

Hejsan ! Idag började jag med att mocka lite snabbt så jag kunde ta in dom. Jag la in mat och fyllde på vatten. När Farina kom in skakade hon så hon fick ett täcke ♥ Sen fixade jag lite i stallet medans Victor åt lite.
Sen tog jag ut honom på gången och gjorde iordning honom. Han fick ha ett ridtäcke med fleecefoder så han skulle torka, och inte bli blötare ^^

När jag började rida var allt läskigt tydligen. Efter några varv gav han sig. När jag hade skrittat i kanske 10 minuter kortade jag upp tyglarna och gjode halt vid varje bokstav. Han stannade snällt, stog helt still i form dessutom. Han brukar ha lite svårt med det ;) Sen red jag lite volter, 8 oså.
Sen började jag trava och försökte få han lösgjord. Han var stel som en pinne i vänster sida, så jag fick rida myycket volter. Sen blev han väldigt medgjörlig ;D
Efter ett tag tog jag lite galopp. Red lite volter där med. Sen fick han skritta nått varv.

Sen övade jag galoppfattningar. Han vill gärna ta fel galopp, men det gjorde han inte idag. Tog rät galopp hela tiden ♥
Sen skrittade jag av honom.





Sen tog jag ut Farina på gången och fixade iordning henne för ett ridpass. Började med att skritta i typ 20 minuter. Sen började jag trava. Hon var helt A M A Z I N G ♥ Sen tog jag lite galopp. Hon har aldrig galopperat så fint. Långsamt [hon vill gärna springa fort] och samlat. Sen red jag lite volter, lite serpentiner oså.


Två muppar är vi allt xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0