i will always love you ♥ Träning 23 Maj 2012

Hej, Ledsen att jag inte hann blogga något förut. Men idag var det dressyrträning med både Farina och Victor.

Farina var jätteduktig !
Vi jobbade i stort sett bara på att hon skulle ta innerskänkeln. Efter 45 minuter gav det faktiskt resultat. Hon skulle lätt kunna gå 45 minuter till för när min lektion var slut var hon lagom uppvärmd ^^

Jag skulle först göra en volt i skritt, sen en i trav, sen en i skritt osv. När jag hade gjort det några gånger så skulle jag lägga en volt i höger varv, sen skulle jag byta varv och göra en volt i det andra varvet osv.
I slutet gjorde jag det i galopp. Fatta galopp fram skritt, göra en volt, bryta av till skritt, byta varv, fatta ny galopp från skritt, galoppvolt, sakta av till skritt och byta varv. Så höll vi på, och det ska jag fortsätta med tills hon lyssnar på mig.

Sen var det bara hem och byta häst.


Victor  var inte på humör idag. Inte på framridningen i alla fall. Han var helt loj..Jag försöte gasa på lite så han skulle komma igång, men nej..
Fick låna ett par lite "starkare" sporrar av Cecilia så han lyssnade lite bättre. Gjorde som med Farina, han måste också lära sig att lyssna på mig.

 Är riktigt nöjd med båda passen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0