RESULTAT - HALLSBERGS RIDKLUBB - FARINA ♥

Hej, Ledsen att jag inte bloggat ordentligt...Men jag har inte varit inne på datorn på ungefär ett dygn -.-


 Men idag var det ju första riktiga hopptävlingen på Farina ♥
image description
Jag hoppade första en Clear Round, 80 cm. Hann inte gå banan, men jag kollade på den som red före och hoppades på det bästa ;)
På framridningen var hon jättefin. Framhoppningen också !
På banan red jag runt lite innan jag fick startsignal. Hoppade första hindret, ett stopp på andra. Mitt fel. Jag tveka lite för mycket. Kommer igen, hon hoppar, hoppar 3:an, 4:an och 5:an var ett högt räcke i en konstig sväng. Hon rev, mest mitt fel. Jag kollade ner. Sen flöt det bara på. Slutade på 8 fel.

Vi tycker att 80 är lågt, LA nästa ! :D
Sen fick hon gå in i transporten och stå där i typ 2-3 timmar.
Sen lastade vi ur, och fixade iordninge henne. Sen hann jag gå banan.

På framridningen var hon jättepigg. Men efter ett tag lugnade hon ner sig. Sen gick vi ut och hoppade fram. Hon var jätteduktig.
På banan gick det så bra som det kan gå till hinder nummer 5. Det enda som hände var att jag red det och hoppade hinder nummer 6 istället -.- GAAAAHHH, det hade ju gått så bra innan. KlantskalleWilma ! Tror lite var att efter hinder 4 så blev hon jättestark, och jag tänkte bara på att få ihop henne till 6:an. Men men, jag är nöjd med dom hondrena jag fick hoppa xD

Men eftersom RKK redan hade 3 nollor var vi till omhoppning :D
Alla i laget hade hoppat felfritt innan [jag var sist ut i laget] så om jag hoppade felfritt skulle vi gå upp i ledningen.
Jag går in på banan. Rider mot första hindret, det kommer en riktig vindpusst så hinder blåser omkull. Men jag fick inga fel för det. När jag får hoppa igen hoppar hon ju som en gud ♥ Felfritt till sista hindret. Mot sista hindret gasade jag som en tok, det fick lixom bära eller brista. Såklart hoppar hon som om det vore 120 :D FELFRITT ♥ Tror jag hade snabbast tid av alla D-ponnyer [eller av alla kanske ? ^^] Hörde inte vad jag fick för tid, och det har inte kommit upp en. Men Lee [lagledaren] så 36 nånting, men pappa sa 29. Så jag vet inte. Snabbt var det i alla fall och laget slutade 2:a !
Dom som kom 1:a hade bara några hundradelar mindra än oss, men jag är jättenöjd ! ♥


Bästa laget -->


Kommentarer
Postat av: Clara

Gud va roligt för dig och Farina! Grattis!

Snyggt schabrak och luva btw. har likadant set till Nicki :D

2012-05-13 @ 22:31:38
URL: http://rofs.blogg.se/
Postat av: Emelie

VI var verkligen bäst igår!

Strunta i att du missa 5 och tänk på hur bra hon hoppade alla andra hinder!

Bästa laget! :D

2012-05-14 @ 07:42:29
URL: http://gemes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0